Plog: Zomervakantie 2016, Belgische Ardennen

2016, Ardennen, België, Camping, la Roche, Luxemburg, Plog, Vakantie, Zomervakantie
Doordat het thuis niet helemaal goed ging, hebben we dit jaar onze twee weken vakantie naar Italië moeten afzeggen en zijn we uiteindelijk twee weken later naar de Ardennen, België, vertrokken om daar alsnog met het hele gezin te genieten van een vakantie. Het was een heel ander soort vakantie dan normaal door het vrij koude weer en natuurlijk door de omgeving, maar we hebben er wel wat leuks van weten te maken. We zijn zo’n zes dagen weg geweest. Zes dagen die ik net als de vorige vakanties graag met jullie deel, dus laten we beginnen!

Dag 1, donderdag 28 juli:

Bewerkt1
DSCI9698

De vakantie kan beginnen! Het voordeel aan België is dat de reis meer dan de helft minder lang duurt dan wanneer we naar Italië zouden gaan. In zo een vijf uur kwamen we op camping Petite Suisse in de Ardennen aan. De reis liep natuurlijk niet zoals zou moeten, dus het heeft ons wat omrijden en gestres gekost om de goede plek te vinden. Oeps.. Overigens hoort wat gek doen met mijn camera er ook bij tijdens het reizen. Één van die resultaten kan je hierboven bewonderen :’)

’s Avonds aten we nog wat bij het restaurant op de camping waar ik een vegetarische pasta nam. Daarna heb ik met mijn vader de camping nog wat verkend, om vervolgens wat uit de rusten van de reis.

Dag 2, vrijdag 29 juli:

DSCI9709

De eerste echte dag in België. Het was niet echt warm en ook omdat we de omgeving wat wouden verkennen, besloot ik een lange broek en een vest aan te doen.

Bewerkt2
DSCI9715

We begonnen gewoon wat te rijden en kwamen al gauw uit in de plaats la Roche. Hier waren een paar winkels waar we wel even langs konden lopen, maar doordat het al gauw hard begon te regenen zijn we de supermarkt ingerend om wat eten te kopen waarna we terug naar de auto gelopen zijn om maar wat rond te rijden in de omgeving.

20160729_194434[1]

Het was gelukkig vrij snel weer droog en in de avond hebben mijn vader en ik dan ook kunnen wandelen in de zon. Bij toeval hebben we een mooi rondje gelopen om en over (dit zorgde voor een stuk heel steil omhoog lopen) de heuvel waar de camping zich op bevindt.

Dag 3, zaterdag 30 juli:

20160730_131710[1]
20160730_125505[1]

Tijd om naar Luxemburg te gaan! Ik had al gezien dat we helemaal niet ver van Luxemburg af waren, dus wat is er dan leuker om een keertje naar de hoofdstad van dit land te gaan? De stad Luxemburg. Omdat we rustig aan hadden gedaan die ochtend en het toch wel een uur rijden was, zijn we al gauw een broodje gaan halen bij een bakker. Deze hebben we ergens op een bankje midden in de stad opgegeten en was enorm lekker!

20160730_134706[1]

In de stad bevonden zich een heleboel duurdere winkels van merken als Louis Vuitton en Chanel waar ik mijn ogen uit heb gekeken in de etalages. Gelukkig waren er ook wat beter betaalbare merken en in de H&M vond ik deze mooie trui. Ik twijfelde nog wel even of ik hem wel zou nemen, maar juist omdat hij zo bijzonder is, ben ik ermee richting de kassa gelopen. Soms moet je wat gewaagdere items kopen om uniek te blijven.

Bewerkt3

Onderweg naar huis nog weer even langs de supermarkt voor het avondeten en om deze lekkere donut mee te nemen. ’s Avonds was ik vrij moe van de dag en heb ik rustig wat gelezen. Dat hoort er, vind ik, ook bij in de vakantie.

Dag 4, zondag 31 juli:

DSCI9731

Tussen de buien door besloten mijn vader en ik deze ochtend te beginnen met een rondje wandelen. Hetzelfde rondje als twee dagen terug, maar dan andersom gelopen. Ik ben dol op bergen en heuvels (ik ben er nog steeds niet over uit of dit bergen of heuvels waren), dus zo’n rondje lopen zal niet gauw vervelen.

DSCI9751
DSCI9763

Wat later was het tijd om de auto in te stappen, want rond één uur zou mijn tweelingbroer in Luik, Liège, met de trein aankomen. Hij moest de afgelopen dagen nog werken en kwam daarom later met de trein onze richting op. Ondertussen was het al weer aan het regenen wat een beetje jammer was.

DSCI9769

Daar gaan we dan naar het perron. Heel toevallig stopte de coupé waar mijn broer in zat precies voor onze neus, dus de hereniging was snel gebeurd.

DSCI9785
DSCI9786

We zijn even terug naar de camping geweest, maar al snel de auto weer in gestapt. Ik nam mijn fles water weer met me mee, zoals gewoonlijk (ik drink heel veel water op een dag), en we reden naar de Baraque de Fraiture. Mijn vader is hier vroeger vaak geweest, dus hij wou graag zien hoe het er nu uit ziet. De foto hierboven is daar genomen. De skipiste zag er erg verlaten uit en had een heel schimmige sfeer. Er was een grote brandvlek op het gras van de piste te zien, er lagen een paar random golfclubs en er stonden een heleboel fietsframes tegen een schuur aangezet. Een beetje raar allemaal en ik voelde me er totaal niet op mijn gemak. Toen er ook nog eens een creepy man aan kwam rijden met een hele grote plek op zijn hoofd had ik wel weer genoeg gezien en ben ik terug de auto in gestapt. Dit was een plek waar ik nooit meer hoef te komen.

Om de sfeer wat te verbeteren zijn we daarna nog op onderzoek uit gegaan. We waren wel benieuwd wat Parc Chlorophylle zou zijn. Er stonden namelijk een heleboel bordjes in de buurt van de camping die hiernaartoe wezen. Het bleek een speelpark voor kinderen te zijn.. Dan weten we dat ook weer, haha.

DSCI9795

’s Avonds ben ik met mijn broer spelletjes gaan spelen en had ik zijn pet even gestolen, wat je hierboven ziet. Ik won levensweg en hij uiteindelijk het slangen en laddersspel. Dat laatste spel had ik op een bepaald moment maar opgegeven omdat het echt niet te doen was.

Dag 5, maandag 1 augustus:

DSCI9830

De vijfde dag was toch wel een echte vakantiedag voor ons. De zon scheen toen ik ’s ochtends wakker werd en we zijn er de hele dag op uit geweest met het hele gezin. Ik kreeg er een beetje het vakantie gevoel van Italië van, maar dan in België.

DSCI9843
DSCI9840

Mijn moeder had van te voren al gekeken welke richting we op zouden gaan, dus een idee van wat we wouden gaan doen was er al wel. Toch moet je gewoon gaan rijden om op leuke plekken uit te komen. Zo kwamen we bij dit meertje uit. Ik had mijn hardloopschoenen voor de zekerheid aan gedaan die dag. Dat was niet mijn slechtste idee, want we besloten een rondje om het meer te lopen.

Bewerkt4

Even rustig zitten op het paviljoen die op het meer was geplaatst.

DSCI9879

Omdat mijn ouders eerder in de Ardennen zijn geweest, stelden ze voor naar de watervallen van Coo te gaan. Indrukwekkende watervallen waar je via een trap langs kan lopen. Heel mooi om een keer gezien te hebben. Overigens had je vanaf hier uitzicht op Plopsa Coo, maar dat was nou niet echt bepaald waar we voor kwamen.

DSCI9891
DSCI9904

Op dit soort dagen blijven we vaak de hele dag weg om van plek naar plek te gaan. Zo was het eigenlijk tijd om wat middageten te gaan eten en hadden we onze broodjes inmiddels al bij de supermarkt ingeslagen, maar zijn we toch eerst langs het Circuit Spa-Francorchamps te gaan. Best gaaf om die auto’s zo hard voorbij te zien gaan!

Daarna was het toch echt tijd om die broodjes te eten. Dit deden we ergens in een klein dorpje op de berg, Wanne. Vooral een heel schattige plaats om even te stoppen.

DSCI9914

Na nog even van het uitzicht te hebben genoten bij de Skipiste Val de Wanne, waar ze in de zomer allemaal spellen voor kinderen hebben, zijn we terug gegaan naar de camping. Daar ben ik met Bas, mijn tweelingbroer, een tijdje in het zwembad van de camping geweest. Dat was heel koud (!!) en we hebben rustig aan de volgende dag gepland.

DSCI9930

Dit is trouwens het resultaat van het zwemmen. Aan beide handen had ik een nagel gebroken doordat de bal waar we mee overgooiden er verkeerd tegen aan gekomen was :/

Dag 6, dinsdag 2 augustus:

DSCI9935

Dinsdag werden we wakker met regen en dat zou ook de hele dag door blijven gaan. Niet echt bepaald leuk. Dat is uiteindelijk ook de reden geweest dat we op woensdag al naar huis zijn gereden in plaats van vrijdag. Dit was dus de laatste dag.

DSCI9939

Een groot gedeelte van de ochtend en een stukje van de middag hebben we gespendeerd in het oorlogsmuseum in Bastogne. Een aangrijpende en interessante activiteit. Je liep door het museum met een audiokastje dat op bepaalde plaatsen begon af te spelen en waardoor je de verhalen van vier mensen uit de oorlog te horen krijgt. Daarnaast waren er drie ruimtes op de route waar films met verschillende special effects werden afgespeeld. Dit vonden we alle vijf erg mooi gedaan en maakte het museum nog net wat interessanter.

20160802_143722[1]

Het was inmiddels al bijna drie uur, dus wat te eten was wel welkom. Dat betekende weer langs de dichtbijzijnde supermarkt gaan om even wat te halen.

DSCI9943
20160802_160347

Het regende nog steeds, dus niemand had zin om terug naar de camping te gaan. Tijdens de autorit richting Luxemburg waren we een Ikea tegen gekomen. Dat was dan ook waar we nog langs zijn geweest en uiteindelijk ons avondeten hebben gegeten. Ik kwam er achter dat ze heel lekkere vegetarische balletjes hebben, al had ik die zelf niet eens genomen. Nu ben ik best benieuwd of ze die in Nederland ook bij de Ikea verkopen. Dat wordt maar eens op onderzoek uitgaan.

Zoals ik al zei, zijn we op woensdag terug naar huis gereden. Hier heb ik verder geen foto’s meer van gemaakt, omdat ik jullie daar niet meer mee wou vervelen.

Xxx
Advertenties

29 gedachtes over “Plog: Zomervakantie 2016, Belgische Ardennen

1. Oh, wat leuk dat je op vakantie bent geweest naar onze Ardennen! Het is er zooo geweldig, ik ga er vaak heen :). Je verslagje is heel leuk om te lezen, en je foto’s zijn ook heeeeel erg mooi! Die trui gaat je vast heel mooi staan! xxx